Páginas

16 febrero 2022

2.2. REFLEXIONS SOBRE LA GUIA DOCENT

1. Contextualització

Són estudiants de tercer i ja tenen prou bagatge. Potser queda una mica curta i es podria estendre dos semestres.


2. Competències

Doncs la veritat no crec que s'assoleixin. Instruments si posem en marxa a la disposició dels estudiants, però no crec que interioritzin aquesta capacitat de presa de decisió sobre la gestió de persones, s'avaluen però no de manera profunda. Faria un projecte real d'assessorament a una empresa que col·laborés amb la UIB. I que un cop analitzat, es prenguessin decisions.


3. Continguts

Sí que s'imparteixen tots els continguts previstos. Es promouen aprenentatges diversos, saber (teoria, test en línia), saber fer (casos, exemples reals), saber estar (treball en equip).


4. Metodologia docent

Doncs guiades de manera magistral pel profersor. Encara intento revertir la dinàmica i alguns estudiants fan part de la classe (algunes vegades).


5. Avaluació de l’estudiant

L'avaluació és clara i ben estructurada.


6. Reflexions generals sobre la guia

No es tracta de la igualtat de gènere i la diversitat. Jo la treballo portant exemples i fent casos que aborden aquestes qüestions a les empreses. I han de nomenar una coordinadora d?equip, sempre noia. Per anar canviant coses...

23 enero 2022

2.1.REFLEXIÓ SOBRE COMPETÈNCIES DOCENTES

El que ens diu la wikipedia: "Las competencias didácticas son las capacidades humanas que constan de diferentes conocimientos, habilidades, pensamientos, carácter y valores de manera integral en las distintas interacciones que tienen las personas para la vida en los ámbitos personal, social y laboral. 

04 enero 2022

QUI SÓC

1. CURS D’EXPERT EN TÈCNIQUES DOCENTS DE GRAU SUPERIOR

TREBALL FINAL: PORTAFOLI DOCENT



PRESENTACIÓ

Qui sóc...?

És la primera qüestió que es posa a la feina final. Dificil resposta, però ho intentaré i, a més, en català, perquè estic aprenent i necessito practicar. Les meves disculpes per endavant.

Com a professor m'agradaria ser millor cada dia, millorar les mevas competències docents. Perquè jo sóc professor a la UIB però com a treballador autònom em dedico a la formació i imparteixo força cursos de diferents tipus i disciplines.

Jo entenc l'aprenentatge d'una forma permanent, que a més em faciliti la reinvenció professional, ja que he treballat en molts àmbits: banca, investigació, política, aviació, consultoria, orientació... I tot això m'ha permès tenir una visió molt àmplia del mercat laboral i de la gestió organitzacional, que aplico, per example, a les meves classes de recursos humans a la UIB i a la UOC (on també sóc professor).


                                             Benarés, Índia. Un hotel engabiat de l'atac de micos...


El rol d'alumne ho entenc com com un rol reversible (qui està engabiat?), ja que estem contínuament passant d'ensenyar a ser ensenyats. I així aprecies d'una forma més directa i constants que les eines funcionen en el teu rol d'alumne per part del professorat i pots traslladar mètodes, idees.

La meva expectactiva és no quedar-me enrere i continuar creixent.


Comparativa docència versus recerca

Vaig tenir la meva etapa de recerca acadèmica, però ara com a professor associat no tinc gaires beneficis i necessita massa dedicació. I tampoc no participo a comissions per les mateixes raons. 

QUI SÓC

1.  CURS D’EXPERT EN TÈCNIQUES DOCENTS DE GRAU SUPERIOR TREBALL FINAL: PORTAFOLI DOCENT PRESENTACIÓ Qui sóc...? És la primera qüestió que e...

LO MÁS LEÍDO